سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس فیروزه

مراقبت و نگهداری از فیروزه

  • سنگ فیروزه را در معرض نور مستقیم خورشید یا حرارت قرار ندهید. این کار باعث خواهد شد سنگ فیروزه به مرور زمان رنگ خود را از دست داده و دیگر جلوه اولیه را نداشته باشد. ممکن است تصور کنید که برای ضدعفونی کردن سنگ فیروزه لازم است آن را مقابل نور خورشید قرار دهید اما در حقیقت با این کار باعث تغییر رنگ آن خواهید شد.
  • سنگ فیروزه را در تماس با آب داغ قرار ندهید. آب داغ می‌تواند موجب خرابی رنگ سنگ فیروزه شده و اثرات شدیدی از خود بر جای گذارد؛ به همین دلیل در طول استحمام یا هنگامی که قصد دارید در آشپزخانه ظرف‌ها را بشویید، جواهرات فیروزه را از دست خود خارج کرده و پس از اینکه کارتان تمام شد دوباره آن را بدست کنید.
  • به دلیل سطح ظاهری سنگ فیروزه، ورود مواد شیمیایی به آن هم صدمه‌ای جدی به سنگ فیروزه وارد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است به هیچ عنوان سنگ فیروزه را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهید. اگر قصد دارید برای تمیزکاری بخشی از منزل، از مواد شوینده استفاده کنید، حتما جواهرات خود را در کناری گذاشته و از تماس آن با مواد شونده خودداری کنید.
  • در آشپزخانه هم از جواهرات فیروزه استفاده نکنید زیرا ریختن روغن بر روی جواهرات سبب تغییر رنگ آن خواهد شد.
  • در طول آرایش مانع از تماس لوازم آرایشی با سنگ فیروزه شوید. لوازم آرایشی دارای اسانس‌هایی هستند که برای سنگ فیروزه مضر بوده و سبب مردن سنگ فیروزه خواهد شد.

خرید سرویس فیروزه

خرید فیروزه خواص بسیار زیادی دارد که همین خواص باعث افزایش میزان تقاضا برای خرید این سنگ ارزشمند می‌گردد. از جمله مهم‌ترین خواص فیروزه می‌توان به درمان سردرد، درمان معده درد، آرامش روحی، درمان بیماری‌های کبد و کلیه، تنظیم چاکراهای بدن، افزایش اعتماد به نفس و … اشاره کرد. این سنگ در مباحث انرژی درمانی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است و برخی از افراد ترجیح می‌دهند همیشه یک سنگ فیروزه همراه خود داشته باشند.

به طور کلی دو نوع سنگ فیروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد: سنگ فیروزه عجمی و سنگ فیروزه شجری. سنگ فیروزه عجمی به فیروز‌ه‌های یکدست گفته می‌شود که هیچ رگه‌ای بر روی آن‌ها مشاهده نمی‌کنید؛ از همین رو قرار  گرفتن آن‌ها بر روی سرویس فیروزه باعث خلق یک زیبایی منحصربفرد می‌گردد. نوع دوم فیروزه، سنگ شجری است که علاقمندان خاص خود را دارد. بر روی فیروزه شجری رگه‌ها و ناخالصی‌هایی دیده می‌شود که هر کدام از این طرح‌ها جذابیت‌های منحصربفرد خود را دارند.

 

منبع:

https://kaarma.ir/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87/